Регистрирайте се за 8. издание на Логистична Бизнес Конференция на 27.10.2020 г.!

MAN разширява гамата на TGE с версии 4х4 до 5,5 тона

13.07.2020

MAN разширява гамата на TGE с версии 4х4 до 5,5 тона

MAN Truck & Bus разширява гамата на лекотоварния си модел TGE като започва предлагане на версии с постоянно задвижване 4х4 и в сегмента с допустима максимална маса от 5 т и 5,5 т.

[✕]

 
При версиите на TGE с двойно предаване MAN работи в сътрудничество с австрийската компания Oberaigner, която е специализирана в трансформациите на конвенционални превозни средства към такива със задвижване на четирите колела. Вариантите на MAN TGE 4х4 могат да се поръчват директно от фабриката на немския производител.

Вариантите на TGE с двойно предаване са с перманентно задвижване 4х4 и разпределение на въртящия момент към двете оси съобразно натоварването. Характеризират се с оптимална мобилност в офроуд условия и възможност за голям полезен товар. Моделите имат широк спектър от приложения, включително като противопожарни автомобили, комунални машини и дори кемпери.

[✕]




С новите варианти на TGE, които вече могат да бъдат поръчвани MAN вече предлага превозни средства със задвижване 4х4 в целия диапазон от 3 до 5,5 тона, които се конфигурират индивидуално според желанието на клиента. Така съществуващата гама от лекотоварни превозни средства със задвижване на всичките колела, предлагани като шаси-кабина, фургон или микробус вече се допълва разработените с Oberaigner версии от 5 до 5,5 тона. В този теглови диапазон типичните области на приложение включват пожарогасене, работа в аварийни ситуации, комунални услуги, строителни дейности или дори офроуд каравани и микробуси с изискване за висок полезен товар.

Общите характеристики на новите версии на TGE от 5 до 5,5 тона са постоянното задвижване на четирите колела с добавени преден двигателен мост с едностъпално задвижване и разпределителна кутия с три вала с разпределение на въртящия момент между осите в зависимост от натоварването чрез Torsen диференциал. Така ако колелата на едната ос стъпят на терен с по-малко сцепление, автоматично се предава повече въртящ момент към другата ос.



Основата за трансформираните към задвижване 4х4 варианти са стандартни изпълнения на TGE като фургон или шаси-кабина със заден двигателен мост с двойни гуми и предавателно отношение на главното предаване 4,7. Двигателят е мощен двулитров турбодизел с максимална мощност 130 кВт (177 к.с.) и максимален въртящ момент от 410 Нм. Наличните опции включват шестстепенна ръчно или осемстепенна автоматична предавателна кутия. Може да се избира между колесна база от 3640 или 4490 милиметра. В допълнение версиите фургон могат да бъдат оборудвани с широки задни единични гуми от типа суперсингъл.

При трансформацията на TGE към задвижване 4х4 не се налага повдигане на нивото на каросерията, така че товарната височина остава непроменена, което е предимство при използването като линейка или микробус. В същото време при нужда от по-висока проходимост нивото на превозното средство може да бъде повдигнато, с което просветът нараства с 30 мм.

Полезният товар почти не се влияе от допълнителното тегло на системата за задвижване 4х4, която тежи само около 130 кг. Например 5,5-тонен TGE с двигател с мощност 177 к.с. с единична кабина и късо междуосие има впечатляващ полезен товар от около 3370 кг, въпреки задвижването на всичките колела.

С разширената гама 4x4 сега MAN Truck & Bus предлага своите клиенти още по-голям избор за конфигуриране на правилното превозно средство за техните нужди.

Досега микробусите TGE със задвижване на всички колела се предлагаха с максимална маса до 4 тона. В този сегмент и при по-тежките версии се използва интелигентното задвижване на четирите колела, което реагира автоматично в рамките на 0,084 секунди в случай на загуба на сцепление от задните колела и задвижва предния мост.

<< Обратно към новините