Регистрирайте се за 8. издание на Логистична Бизнес Конференция на 27.10.2020 г.!

Dacia с нов двугоривен двигател TCe 100 ECO-G

09.03.2020

Dacia с нов двугоривен двигател TCe 100 ECO-G

Dacia представя нов двугоривен (бензинов и LPG) двигател TCe 100 ECO-G, който ще се предлага за Duster, Sandero, Logan и Logan MCV, и SCe 110 ECO-G за Lodgy и Dokker.

[✕]

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.

Той предлага подобрена производителност с максимален въртящ момент от 170 Нм от 2000 об/ мин, което позволява гъвкава употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите.

[✕]


ECO-G двигателят отделя около 10% по-малко CO2 емисии от еквивалентен бензинов двигател. ECO-G е името, дадено на двугоривните (бензин и LPG) двигатели, предлагани за всички модели от гамата Dacia: TCe 100 ECO-G за Duster, Sandero, Logan, Logan MCV, и SCe 110 ECO-G за Lodgy и Dokker.

Dacia предлага гамата си двугоривни модели на конкурентни цени, без да прави компромис с надеждността без допълнителни разходи в сравнение с еквивалентна бензинова версия. Цената на пропан-бутан горивото е значително по-достъпна - до повече от половината от цената на литър бензин или дизел.

Ако средният разход на LPG двигател е малко по-висок, общият разход на гориво на километър се намалява с до 30% в сравнение с бензинов двигател и до 8% в сравнение с дизелов двигател.

Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.

Бензинът може да се намери във всички станции за зареждане, а пропан-бутанът присъства в 1 станция за 4 средно в Европа и в почти 80% от станциите в България.

В допълнение Dacia ECO-G автомобилите имат достъп до подземни паркинги благодарение на безопасната си система, включваща предпазен клапан, възвратен клапан и ниво на пълнене, ограничено до 80%, и не са засегнати от ограниченията за движение в случай на високи нива на замърсяване на въздуха.

Интеграцията на пропан-бутан в автомобилите Dacia е операция, извършвана директно в завода. За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология. Още от своя дизайн, бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан.

Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин. Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.

В Европейския съюз близо 15 милиона автомобили работят на пропан-бутан, 26 милиона в световен мащаб.

Dacia предлага LPG от 2010 г. Уверена в тази технология, марката предлага гаранция от 5 години или 100 000 км подобно на останалите автомобили в гамата.

Работата е проста за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина: ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето, или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара също е бързо и лесно, само 2 минути.

Друга силна страна на тази система е, че обемът на багажника остава същият, резервоарът за пропан-бутан е инсталиран на мястото на резервната гума.

<< Обратно към новините