НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. ЛОГИСТИКА! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Scania тества хибридни камиони на електричество и водород

20.01.2020

Scania тества хибридни камиони на електричество и водород

Норвежката компания за търговия на едро ASKO и Scania отбелязаха началото на експлоатацията на четири камиона с горивни клетки на водород и електрическо задвижване.

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.

Мястото на събитието беше водородната газостанция на ASKO в Тронхайм, Норвегия.

[✕]


В електрификацията на тежкотоварните превозни средства няма универсално разрешение. Една от технологиите, по които Scania работи с клиентта си ASKO, са електрическите камиони с горивни клетки, задвижвани от водороден газ. Тестовете на пилотния проект преминават в нова фаза с четири камиона, пуснати в реална експлоатация. Това ще бъде основа за по-нататъшното развитие и за двете компании.

"Scania продължава да работи с иновативна технология, поддържаща преминаването към екологичен транспорт. Важна част дейността ни са тестовете с най-прогресивните ни партньори като ASKO", казва Карин Радстрьом, ръководител на отдел продажби и маркетинг в Scania.

Scania работи с електрическата си пътна карта по същия начин, както и с технологията на двигателя с вътрешно горене. Използва се многостранен подход с широк спектър от решения. Компанията е проучила и разработила различни видове хибридно-електрически технологии с био гориво, както и изцяло електрически превозни средства.

Електрическият автобус на батерии на Scania беше пуснат през 2019 г.. Паралелно се разработват електрически превозни средства, които се зареждат на електрифицирани пътища или чрез горивни клетки с водород, както е в случая с ASKO.

„Водородът е интересен вариант за електрифициран транспорт на дълги разстояния. Първите ни тестове показват, че технологията работи добре и в по-студен климат. Ще продължим да следим отблизо работата на тези камиони. Искам да поздравя ASKO за предприемането на ранни и смели стъпки за осигуряването на доставка от водород от възобновяеми източници, и инфраструктура за зареждане с гориво. Компанията наистина предприема действия, насочени към преминаването към устойчив транспорт", добавя Радстрьом.

Тестовете на Scania се основават на модулен подход. В четирите камиона, разположени в оперативната база на ASKO, двигателят с вътрешно горене в силовия агрегат е заменен от електрически, захранван от горивни клетки на водород и от акумулаторни батерии. Останалата част от силовия агрегат е със същите стандартни компоненти за хибридните камиони и автобуси, които Scania вече произвежда.

Тестовите камиони са с допустима максимална маса 26+1 тона, 6×2*4. Конфигурацията е - мощност 290 кВт електрическа машина / 210 кВт непрекъсната мощност, 2-степенна трансмисия, върхов въртящ момент 2200 Нм. Капацитетът на инсталираната литиево-йонна батерия е 56 кВтч.

Бордовото зарядно е 22 кВт прав ток (AC) с интерфейс за зареждане с CCS. Горивната клетка е 90 кВт PEFC, доставена от трета страна. Резервоарът за съхранение на водород е с капацитет 33 кг/350 бара. Очакваният пробег с едно зареждане е 400-500 км.

<< Обратно към новините