НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. ЛОГИСТИКА! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Електронната търговия и веригата на доставки

01.11.2019

Електронната търговия и веригата на доставки
Бурни дикусии и много въпроси предизвика третият панел на седмата Логистична бизнес конференция

Третият панел на седмата Логистична бизнес конференция, бе посветен на електронната търговия. Четирима лектори говориха за екосистемата на интернет продажбите, за данъчните промени, които ЕС готви, за логистиката, която поема поръчките, направени онлайн.


Стефан Коларов, оперативен мениджър в eMAG България, разказа как се увеличава обемът на поръчките преди и след всеки празник. Сподели как се организирана логистиката в eMAG и какъв е пътят на доставките от логистичния хъб в Букурещ, който е с размерите на 20 футболни игрища, до крайните клиенти в България.


За предстоящите промени, които касаят онлайн търговията на стоки и облагането на цифровите услуги разказа Милен Райков, съдружник Данъци в EY България, Македония, Албания и Косово. Той очерта различните прагове и процедури за регистрация и продажби през интернет платформа, като даде и примери със специфични ДДС казуси.

[✕]


Как да сте винаги там, където са клиентите, обясни Никола Илчев, създател на eCommerce Academy. Според него клиентите се намират на „мобилното си устройство в социалните мрежи“. Той подчерта важността на социалните мрежи и съдържанието, което представяме там. Препоръча на участниците, когато присъстват на големи събития да отбелязват това в профилите си, тъй като така показват ангажираност и желание за установяване на нови бизнес контакти. Друга препоръка, която даде лекторът, бе в електронния магазин да за замени думата „купи“ с думата „добави“.


Цанка Маркова, Country Manager във ФТС България, сподели 5 стъпки (идеи) за дигитализиране на SCM процеси, които бързо да доведат до измерими резултати. До 2030 г. се прогнозира, че 30% от дейностите в склада ще се извършват от работи, които ще са в помощ на персонала, 50% от компаниите ще са внедрили изкуствен интелект и IoT за планиране и прогнозиране на наличностите, 20% от складови операции ще се извършват през AR или ботове.

Повече подробности за това, което споделиха лекторите в другите панели, може да видите тук:
Логистиката в зоната на безграничната креативност

Електронната търговия и веригата на доставки

Бизнес решения за управление на склада, парите и хората

<< Обратно към новините