22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Тол системата влиза в тестови режим

16.08.2019

Тол системата влиза в тестови режим

Българската тол система преминава в тестови режим. Първоначално ще бъде изпробвано в практиката ръчното отчитане с маршрутни карти. За целта АПИ ще отвори 4 центъра - в София, Пловдив, Варна и Русе, където превозвачите, шофьорите и други ползватели на тол услуги ще се запознаят "на живо" как работи системата. Опцията за закупуване на маршрутна карта вече е налична и на уебсайта bgtoll.bg.

[✕]

В тестови режим тол системата ще обхваща около 6000 км магистрали, първокласни и второкласни пътища. Засега ще е ясно дали Северната скоростна тангента на София ще бъде включена в обхвата й. От АПИ заявиха, че за база на тестовитете тарифи са взети договорените на последния обществен съвет за тол системата. Така за камиони с брутно комбинирано тегло над 12 тона засега те са фиксирани между 19 и 23 ст. на километър. Системата на bgtoll отчита, че за един камион от клас Евро 5 с брутно комбинирано тегло над 12 тона, пътуващ от София до Бургас с маршрутна карта за изминато разстояние от 368 км, тол таксата ще бъде 73,49 лв.

Според директора на Националното тол управление проф. Олег Асенов тарифите ще бъдат умерено високи, така че приходите да бъдат достатъчни за поддръжка на българските пътища. Каклулациите на АПИ сочат, че от тол такси очакваните приходи ще бъдат около 600 лв., докато малко над 200 млн. лв. ще бъдат събирани от винетки. На досега регистрираните 4 национални оператора на тол системата ще бъде предоставен равен шанс, увери Асенов.

[✕]


„За нас е важно да се види физически как тази система ще класифицира пътните превозни средства, за да няма съмнение в това, че ефективността на класификацията е достатъчно висока. В центъра за верификация идва обработената информация от порталните рамки", добави той. „Подходили сме така с цел улесняване на транзитния трафик", посочи Асенов.

Той каза още, че поетапно ще бъде въвеждана организация на местата с контролни рамки, като ще бъдат оборудвани и със знаци, които да оказват на водачите, че в зоната за регистрация от рамките не трябва да се престрояват. „В момента разработваме за цялата пътна мрежа постоянна организация. Предстои да направим съответните маркировки", добави професорът.

От Kapsch представиха контролните рамки, които ще бъдат оборудвани с камери и софтуер на фирмата. Те ще следят за редовността на ползвателите на пътя заедно с мобилните екипи на Националното тол управление. Ще бъдат поставени 100 нови рамки, а старите ще бъдат осъвременени. Въпросните рамки ще отчитат всички правонарушения. В списъка попадат липсваща валидна винетка за МПС или за ремарке, липсваща маршрутна карта, или некоректно платена такава, невалидна тол декларация, МПС в "черен списък", или некоректно платена тол декларация.

Агенция "Пътна инфраструктура" прие новата система от фирмата доставчик. Остават довършителни работи от австрийската фирма, която ще получи за услугата близо 180 млн. лева. От АПИ обясниха, че предстои изграждането на допълнителни системи и за проследяване.

<< Обратно към новините