22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Автобусните превозвачи са против тол системата

17.01.2019

Автобусните превозвачи са против тол системата

Автобусният бранш настоява тол системата да отпадне за тях и да осъществяват своята дейност както досега – с винетни стикери.

[✕]

Това обявиха на пресконференция от Българска федерация пътнически транспорт. Заедно с колегите си от още пет транспортни организации - Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта, Националния съюз на превозвачите, Корпорация на автомобилните превозвачи и Националното сдружение на автобусните превозвачи - те поставиха основните проблеми в бранша и заявиха, че ако исканията по тях не бъдат спазени, ще организират масов протест на превозвачите в цялата страна на 18 февруари. „В това решение браншът е обединен и протестът няма да е антиправителствен“, подчерта председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

Основният аргумент против системата за платените пътни такси е, че 4 месеца преди стартирането й превозвачите нямат яснота за това колко ще им струва и как ще се отрази на крайната цена за потребителите. Договорите за обществен превоз са сключени основно по реда на ЗОП и са с фиксирана цена до края на изпълнението им, което не подлежи на промяна. При непредвиден разход за плащане на тол системата изцяло ще се нарушат клаузите по изпълнение на сключените договори.

[✕]


Автобусните превозвачи заявиха още, че е крайно време нерегламентираният превоз, от който държавата годишно губи по 300 млн. лева, да бъде криминализиран. Те припомниха, че в България се движат около 3000 осемместни вана, които се водят леки автомобили. Години наред същите микробуси извършват нерегламентиран превоз, въпреки че това е известно на всички институции по места. „Държавата всеки път абдикира от проблема с нерегламентирания превоз, който е обхванал 70 на сто от обществените превози на пътници в страната“, каза Милтенова.

Според превозвачите, сериозен проблем на бранша е и недофинансирането на сектора. В резултат на това повече от 60 български общини са без превозвачи. Общините не заделят никакви средства от бюджетите си за финансиране на бранша, а в същото време превозвачите са задължени да издават билети с намаление, а ако не го правят, глобата е 1500 лева.

<< Обратно към новините