22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Какво пречи на дигитализацията на жп транспорта?

12.11.2018

Експерти отчитат ниско ниво на оперативна съвместимост

Какво пречи на дигитализацията на жп транспорта?
Васил Тодоров, главен секретар на Българска търговско-промишлена палата, Людмил Иванов, председател на RASTIA, проф. Симеон Ананиев, ВТУ и проф. Никола Дурчев, управител на Балкантел, основател на асоциация RASTIA (от ляво на дясно)

В България няма закон, регламентиращ обединението на мултинационални компании, държавата и малките и средни предприятия с производства в областта на железопътната инфраструктура.

[✕]

Това заяви проф. Никола Дурчев по време на организирания от Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) и Клъстер Зелен транспорт форум "Цифровизация на железопътния транспорт в България".

"Ние сме единствената страна в Европа, в която няма смесени предприятия", каза още проф. Дурчев. По думите му в България производството в областта на високите технологии е слабо развито, защото страната ни няма стратегия в тази насока.

[✕]

В дискусията участва и професор Тодор Размов, преподавател от ВТУ Т. Каблешков. Той подчерта, че за осъществяването на  цифровизация на железопътния транспорт у нас трябва да се разработи Единна система за управление на железопътната мрежа (ЕСУЖМ). Обменът на информация ще бъде реализиран с телематични приложения. За изграждането на тези приложения са създадени и утвърдени Технически спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) за товарни и пътнически превози. В настоящия момент обаче нивото на прилагане на ТСОС “Телематични приложения за превоз на товари” е ниско, твърди Размов. Няма информационни системи, които да покриват заложените в ТСОС изисквания за функционалност, обхватът е фрагментарен, не са разработени интерфейси с транс-европейската система. Като цяло нивото на оперативна съвместимост при цифровизацията на железопътния транспорт е ниско, посочи още преподавателят.

Във форума участие взеха още доц. Венцислав Трифонов от Технически университет - София, проф. Симеон Ананиев от ВТУ Т. Каблешков, Галина Василева, директор на дирекция Координация на програми и проекти в МТИТС и контролен орган по Механизма за свързване на Европа, както и Валери Димитров от C.R.E.A.M. Europe.

Подробности очаквайте в бр. 10 на списание Логистика.

 

<< Обратно към новините