НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. ЛОГИСТИКА! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

LBC 2018: Как се постига успех на международните пазари

26.10.2018

LBC 2018: Как се постига успех на международните пазари
Зоран Лазороски, управляващ директор на ДБ Шенкер в България, бе първият лектор във втория панел на форума

Как се постига успех на международните пазари: гъвкави решения и нови supply chain стратегии.

Така озаглавихме втория панел на шестата Логистична бизнес конференция, в който пет водещи мениджъри анонсираха новостите, свързани с управляваните от тях компании.

Зоран Лазороски, управляващ директор на ДБ Шенкер в България, представи възможностите на европейската мрежа за сухопътен транспорт на организацията. Представителствата й в страната ни са 7, а логистичните бази - 10. Това позволява доставка на товари от 24 до 48 часа до Австрия, Унгария, Румъния, Хърватска и Македония. Лазороски говори и за новата пан европейска концепция за системни превози (Pan European concept for System Freight).

[✕]

Данаил Данаилов, член на управителния съвет на Спиди АД,  бе следващият презентатор. Той говори за предизвикателствата и потенциала на т.нар. последна миля (last mile) при доставките. Освен в България, дружеството оперира и на територията на Румъния и Гърция и е партньор на DPD – най-голямата мрежа за сухопътни доставки в Европа. За 2017 г. компанията е обслужила над 2 млн. уникални клиента, съобщи Данаилов, а доставените пратки за същия период са около 30 милиона. Лекторът обърна внимание на експерименталната електрическа флота на Спиди, съставена от 18 автомобила Renault Kangoo Z.Е. Очаква се до 2025 г. общият брой на пратките за година в Европа да достигне 15 милиарда. В същото време градовете предприемат рестрикции за драстично ограничаване на задръстванията и замърсяването. Решения на Спиди в тази насока са мрежа от пунктове за взимане на пратка (Pickup points), Parcel Lockers, както и новата услуга Predict, която ще уведомява клиента още сутринта в кой часови прозорец на деня ще получи пакета си. Ще има възможност за пренасочване на пратката в друг час, ден или друга локация. За българските потребители услугата Predict  ще бъде достъпна от месец номеври т.г.

Ангел Дойков от Порше Интер Ауто представи Volkswagen като логистичен партньор на всяка миля. Той подробно описа няколко модела на бранда. Сред тях новия Amarok V6, който е с площ на товарната зона 2,52 кв.м; Caddy 4 с товарен вариант с обем до 4,7 куб.м., Caddy TGI BlueMotion - задвижван от природен газ; Caddy TGI – двукратен победител в Eco drive Bulgaria; Transporter 6 – за големи и тежки задачи, с допустимо общо тегло до 3 200 кг; както и новият Crafter с товарен обем от 9,3 куб.м. до 18,4 куб.м при Kasten версията и три дължини на товарния отсек при отворените варианти. Последният представен от Дойков автомобил бе новият e-Crafter, който извършва с едно зареждане пробег до 160 км.

Следващият лектор - продуктовият дизайнер от Renault Trucks Пол Дентре, се опита да предскаже как ще изглежда градската дистрибуция през 2028 г. По думите му е дошъл моментът, в който всички участници във веригата на доставки трябва да постигнат следващ етап на свързаност. Развитието на технологиите допринася за новия вид общуване. "За иновациите са нужни 50% изследователски труд и 50% въображение", заяви Пол Дентре. Електромобилността е бъдещето. По думите му предстои все повече да се внедряват батерии в съществуващи технологии.  

На финала на панела Николай Ночев, управител на Еуроспед и на Ойрокуриер, запозна аудиторията с практическите ключове за успех на организацията. Акцентите в неговата лекция бяха как да се създаде ефикасен организационен модел, как да се внедрят иновации и как една компания да излезе на международните пазари. Ночев обърна внимание на определянето на кратки и дълги приоритети, подбора на правилните хора в екипа, както и на ключовите показатели, дали организацията е на "правия път". Конкретно за Ойрошпед бе посочено, че компанията разширява партньорствата си към нови пазари, като реализира групажни превози с Русия, Казахстан, Киргизстан, Узбекистан, Иран, Грузия, Азербайджан, Армения, а скоро и Туркменистан. А от септември Ойрокуриер е новият представител на международната куриерска мрежа SkyNet на България.

<< Обратно към новините