НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. ЛОГИСТИКА! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

LBC 2018: Глобални тенденции и устойчиви решения в транспорта и логистиката

25.10.2018

LBC 2018: Глобални тенденции и устойчиви решения в транспорта и логистиката

Над 300 участници, 18 лектори и 17 фирмени щанда в експо зоната събра в София Ивент Център шестата Логистична бизнес конференция, организирана от Българска Транспортна Преса и списание ЛОГИСТИКА. Водещият международен форум на транспортно-логистичния бранш и свързаните с него производства и услуги тази година е озаглавен „България в европейската логистична мрежа: Възможности, интеграция, трансформ

Снежина Баджева, управител на Българска Транспортна Преса, откри форума. Тя цитира 6 основни тенденции на английския журналист, футурист и писател Рей Хамънд, които със сигурност ще променят живота ни през следващите десетилетия. Сред тях са нарастващото население на Земята, климатичните промени, преходът от изкопаеми горива към възобновяеми източници на енергия, глобализацията и революцията в медицината. И попита: А как точно да променим веригата на доставки, за да отговорим на тези предизвикателства? Отговорите се крият в презентациите на лекторите.
Приветствие към аудиторията отправи Димитър Геновски, зам.-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. "Високоскоростните цифрови мрежи от пето поколение (5G) са важна технология за цифровата трансформация на икономиката, и в частност на логистиката. Те ще изградят основната инфраструктура на цялата екосистема от напълно свързани интелигентни сензори и устройства", заяви Димитър Геновски. Проучвания показват, че компаниите, които извървят пътя на дигиталната трансформация, са с 26% по-печеливши, а пазарната им оценка – с 12% по-висока от средното за бранша им.

Първият панел на конференцията „Глобални тенденции и устойчиви решения в транспорта и логистиката“ започна с лекцията на специалния лектор Диркт Хоофт, директор комуникации и стратегии в ALICE (Алианс за иновации в логистиката чрез сътрудничество в Европа). Още с първите си думи визионерът "потопи" аудиторията в динамичния свят на свързаните вериги на доставки. Хоофт описа бъдещето на логистиката като отворена глобална система от системи, обединяваща в едно всички логистични мрежи. Той нарече тази система Физически интернет (Physical Internet/PI). Експертът от ALICE говори още за възможните решения за хоризонтално сътрудничество във веригите на доставки.

[✕]


Иван Блажек, регионален мениджър от Iveco, запозна присъстващите с визията на IVECO за устойчива мобилност. Той представи пълна гама от автомобили за работа Natural power, включително Iveco Daily Blue Power, удостоен с престижното отличие Международен ван на 2018 г. Автомобилите спомагат за драстично намаление на CO2 емисиите.

Управителят на Дискордиа Христо Христов представи неговия отговор на въпроса: Възможно ли е високият растеж да бъде устойчив? Той говори за разрастването на създадената от него компания на европейския пазар, за контрола над разходите чрез умни решения и нестандартни начини за увеличаване на рентабилността.

За предизвикателствата пред градската дистрибуция говори Петър Дончев, изпълнителен директор на Скания България. Замърсяването на въздуха е най-големият здравен риск в Европа, свързан с околната среда. Шестнадесет от 17-те най-горещи години за 136-годишната история на наблюдение на времето и климата са били в периода от 2001 г. насам, изтъкна Петър Дончев. По думите му нощният транспорт в развитите гъстонаселени градове може да намали времето за превоз с 50%, транспортните разходи с 40% и емисиите на изгорели газове със 70%. А кабините с нисък вход могат да намалят риска от катастрофи с участието на пешеходци с 20 – 40%.
Решенията за интегрирана логистика на GEFCO представи Жером Шевроле, регионален мениджър за Балканите и генерален мениджър на GEFCO България и Румъния. Той говори за предизвикателствата при внедряване на технологиите от XXI век в автомобилната логистика. По думите му през последните няколко години в Европа посещенията при дилъри на автомобили са намелили с 40%, а 1/3 от европейците са готови да купят своя нов автомобил online.

Вижте информация за следващите 3 панела.

<< Обратно към новините