Логистичен център на АИТ Логистик отваря врати

сп. Логистика, 2018, бр. 6
03.09.2018

Базата се намира на комуникативно място в Пловдив и ще предлага модерни услуги по складиране и обработка на стоки

Логистичен център на АИТ Логистик отваря врати
Владимир Добрев (вляво) и Лука Бенев ще управляват логистиката в базата

До края на лятото ще заработи новият логистичен център на АИТ Логистик, който се намира в индустриална зона „Тракия“ в Пловдив. В него ще се предлагат различни видове логистични услуги – складиране, обработка на стоките (преетикетиране, препакетиране), сортиране на поръчки, комплектуване на групажни превози, доставки до адреси у нас и чужбина и др.

До края на лятото ще заработи новият логистичен център на АИТ Логистик, който се намира в индустриална зона „Тракия“ в Пловдив. В него ще се предлагат различни видове логистични услуги – складиране, обработка на стоките (преетикетиране, препакетиране), сортиране на поръчки, комплектуване на групажни превози, доставки до адреси у нас и чужбина и др. Фирмата собственик на базата е една от най-големите транспортни фирми у нас – АИТ Интернешънъл Транспорт.

Стремежът към постоянно развитие е отличителна черта на успешните фирми. Вярна на този принцип е и новата дейност на групата АИТ Интернешънъл Транспорт – предлагането на широка гама складови услуги. „Ние решихме освен да вдигнем капацитета на предлаганите от нас услуги, да добавим и нови услуги към нашето портфолио – разказва Владимир Добрев, мениджър Логистика в АИТ Логистик. – Новите услуги изискваха и съответната база. Затова фирмата направи тази инвестиция тук, в Пловдив. Това е едно добро място за логистика, тъй като има много развити индустриални зони около града.“
 
Складът

Фирмата стартира изграждането на склада преди 2 години. Днес строителната дейност е приключила, като се очаква през юли сградата да получи Акт 16. Тя се намира на много комуникативно място – в индустриална зона „Тракия“ в южната част на града, близо до летище Пловдив. Това я прави особено подходяща както за местен, така и за международен логистичен хъб. От нея спокойно клиентите (производители или търговци) могат да извършват своите доставки и към български, и към чуждестранни клиенти.
Модерната логистична база е с над 3000 кв.м разгъната застроена площ на склада и още близо 1000 кв.м офисни площи. Предстои да бъде оборудвана със стелажи и машини, като вече има избрани доставчици на оборудването.
Самата сграда е разделена на 3 складови помещения. Първото е предназначено за товаро-разтоварни дейности и крос докинг. За целта е оборудвано с 3 модерни хидравлични рампи за камиони. В него ще се извършват и операциите по препакетиране, преетикетиране и подготовка на стоката за експедиция.
Второто помещение е предназначено за същинското складиране, като ще бъде оборудвано със стелажи, с които капацитетът ще нарасне до 4000 палетоместа. Стелажите ще са с променливи височини, като ще се нагаждат според палетите. Засега се предвижда само съхранение на палетизирана стока на стелажи (не блоково).
Последното помещение е като резерва. То ще се оборудва според конкретно изискване на конкретен клиент. Включително при интерес може да бъде митнически склад, ADR склад, за хранително-вкусови продукти и пр.
 
Пъстра гама от услуги

„Искаме да покажем на нашите бъдещи партньори изгодата от това да поверят съхранението на своите стоки в нашите ръце – обяснява Лука Бенев, мениджър Логистика във фирмата. – Ние ще складираме тяхната стока, а няма да отдаваме помещение под наем, в което те да оперират. Няма нужда фирмите да развиват своите складови стопанства. Те спокойно могат да поверят на нас да складираме и извършваме складови операции от тяхно име и за тяхна сметка, включително доставки в чужбина и страната. За последната дейност имамe сключени договори с партньори в страната и предстоят такива за отделните държави.“
Достатъчно е клиентът да докара стоката до базата и оттам отговорността за нея се поема от логистичния център. Заплащането за складиране е на палетомясто за час. Чрез специално разработен за фирмата клиентски портал всяка фирма ще може да следи наличността на своите палети в склада, да подава поръчки за обработка и експедиция на стоката, да заявява часове за доставка на стока и съответно необходимост от нови палетоместа. Има опция клиентът да резервира за по-дълго време точно определен брой палетоместа, ако предпочита този начин на работа.
Базата е особено подходяща за производители и търговци на стоки със сезонен характер. През по-слабия сезон те могат да използват услугите на центъра да съхраняват стока, която ще се разпродаде през по-силния сезон.
Без проблеми могат да се обслужват и онлайн търговци, като може да се направи интеграция между техния софтуер и този на склада.
 
Силен интерес

Очаква се наесен складът да започне своята активна дейност. Предвижданията на мениджърския екип са до март 2019 г. логистичният център да заработи с минимум 80% от капацитета си.
Към склада има и офис част, като в нея ще се предлагат и офиси под наем. Ако клиент прецени, че иска да има човек близо до стоката, може да си наеме и офисно пространство. В офис частта има и два огромни тип open space, подходящи за онлайн търговия, кол център и съпорт център.
Вече има определен интерес към услугите на логистичния център от потенциални клиенти – както от големи, така и от малки фирми в региона. „Смятам, че определено сме по-атрактивни за малките фирми, които се нуждаят от 100 – 150 кв.м складово пространство – казва г-н Добрев. – Вместо да поддържат склад и да плащат разходи за ток, вода, наеми, персонал и др., по-изгодно ще им е да складират при нас и то на доста добри цени.“
Съвместно с другите фирми от групата АИТ се разработват групажни линии към Испания, Франция, Германия, Белгия и други страни от Европейския съюз. Услугата е насочена към спедиторските компании. Те ще могат да групират своите товари в логистичния център, а транспортът ще се осъществява с камиони на АИТ. Доставките до крайните клиенти вече ще стават с партньори в съответните страни. 

Васил Василев

<< Обратно към новините