22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Новият влекач на Ford - изненадващ и завладяващ

04.09.2018

Новият влекач на Ford - изненадващ и завладяващ

След две седмици Ford Otosan ще представи новия си влекач в Хановер на най-голямото европейско изложение за товарни автомобили IAA. Като член на Международното жури Камион на годината списание КАМИОНИ имаше шанса да е едно от първите, видяли и направили драйв тест на продукта, който ще промени напълно представата ви за камионите Ford.

Ако до момента сте били скептични в оценките си, когато стане въпрос за камионите на турския производител, то след като видите новия влекач на Ford, скептицизмът ви без съмнение ще изчезне.

Всичко в този влекач е ново

Решението за разработването на новия влекач, който да е на нивото на европейските производители, се взима преди 5 години. За да постигнат целта си, инженерите от Ford Otosan проучват внимателно европейските топ марки – какви са кабините им, какъв е разходът им, какво се харесва на водачите и какво на собствениците. Проведени са интервюта с 900 професионални водача и 44 мениджъри на транспортни паркове от 5 държави. Разработчиците от Ford Otosan не крият, че са взели най-доброто от модерните съвременни влекачи и са го приложили в новия си влекач. Така че приликите с някои други европейски марки, които сигурно ще забележите, не са случайни. Същевременно новият влекач F-MAX има изцяло собствен облик и излъчване. И за да се получи един наистина надежден премиум продукт, новият влекач на Ford е тестван в продължение на 5 млн. км в 11 държави, разположени на 4 континента. Още преди да премина към подробностите трябва да кажа, че резултатът наистина е много добър и съм сигурна, че читателите ще се убедят в това, когато имат възможност и те на живо да се запознаят с най-новия член от фамилията Ford Trucks.



Силовата линия

Сърцето на новия влекач на Ford е 12,7-литровия двигател Ecotorq, който е собствена разработка на Ford Otosan. Мощността му е 500 к.с., а максималният въртящ момент е 2500 Нм, като 2300 Нм са налични още при 900 об/мин. Възможни са два вида режима на работа – Eco и Power, които могат да се превключват по време на движение. Eco режимът е оптимизиран по отношение на разхода на гориво, а Power режимът e много полезен при по-трудни условия – например по-стръмни изкачвания.


Двигателят е със система за рециркулация на отработените газове, с турбокомпресор с променлива геометрия и моторна спирачка с мощност 400 кВт. За да се подобрят спирачните възможности, може да се добави и интардер (който е опция) и тогава се постига общо 1000 кВт спирачна мощност.

Предавателният механизъм е най-модерния ZF Traxon – същият, който се използва и в най-новия модел на DAF например. Задният мост е собствено производство на фирмата – числото на главното предаване е 2,64. Май е излишно да казвам, че новият влекач Ford покрива нормите Евро 6. Окачването отпред е механично, а на задния мост – с пневмобалони. Окачването на кабината е въздушно, спирачките са дискови на всички колела.

Всъщност всичко това звучи много добре като факти, но още по-важното e усещането от карането на този камион, а то е много приятно и със сигурност коренно различно от това с предния модел.



Кабината отвън

От пръв поглед е видно, че кабината е изцяло нова и е голяма и просторна. Широчината й е 2,5 м. Този елегантен влекач е с красива предна решетка, в която умело са скрити две разгъващи се стъпала, позволяващи лесен достъп за почистване на предното стъкло. Страничните огледала са с нов дизайн, осигуряващ както много добра видимост, така и аеродинамично обтичане на въздушния поток. Сгъваемите странични спойлери позволяват лесен достъп зад кабината на влекача. Два удобни външни багажника от двете страни допринасят за удобство и функционалност. Стъпалата за качване в кабината са ергономични и с покритие против плъзгане. Предните фарове, които включват и осветяване при завиване, са с елегантен дизайн.

Аеродинамичността е един от факторите за по-нисък разход на гориво. Ето защо в новата кабина й е отделено специално внимание и коефициентът на обтекаемост е с 11% по-добър от този на предишния модел.

Новият влекач на Ford е и с ново име, което ще бъде оповестено официално по време на премиерата му в Хановер. Тогава ще бъдат разбулена и вътрешността на кабината, която определено има с какво да се похвали и изненада.

Очаквайте в най-скоро време лични впечатления от драйв тест, подробности за кабината отвътре и за системите за сигурност и свързаност, които предлага новия влекач на Ford.

Снежина Баджева

<< Обратно към новините