22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Нова кабина от Ford Trucks

23.05.2018

Нова кабина от Ford Trucks

Ford Trucks подготвя редица новости, които ще покаже на най-голямото изложение за товарни автомобили в Хановер през есента. Да повдигнем малко завесата още сега – очаквайте нова кабина с нов двигател и предавателна кутия собствена разработка.

Ford Otosan е съвместно предприятие между Коч холдинг и Ford Motor Company. Преди 4 години фирмата покани журналисти в завода си в Юнону, Турция, и обяви плановете си за експанзия и развитие. Тогава това изглеждаше почти невъзможно, но ето че четири години по-късно до края на 2018 година Ford Otosan ще е представена в 41 държави, от които 17 европейски от Централна и Източна Европа, 10 държави от Близкия изток, 7 държави в Африка и 7 в Русия и страните от ОНД. Това е забележителен растеж за кратко време, който се дължи на взетото решение за сериозни инвестиции както в продуктите, така и в дилърската мрежа. До края на 2018 г. ще има и сервизни точки в повечето страни в Западна Европа и в момента се строи централен склад за резервни части в Полша.
 

Новата кабина
 



Началото на разработката на новата кабина е поставено още през октомври 2013 година с подробно изследване на желанията и нуждите на превозвачите. Първите концептуални идеи за вътрешността и външността на кабината са оформени през май 2014 г. След което веднага е възложено на известна агенция да направи проучване как стои така предложената кабина спрямо кабините на основните европейски производители. През юни 2016 вече са избрани окончателните варианти и се преминава към производствена и тестова фаза. Както е видно и от снимката, тестовете продължават да се провеждат активно. Засега е напълно ясно, че това не е обикновен фейслифт, а изцяло нова кабина, която при всички случаи е по-висока и по-широка. Според първоначалните информации тази кабина ще се комбинира с по-мощен двигател – 500 к.с., който е разработен на базата на сегашните 12,7- литрови двигатели Ecotorq, като се запазва архитектурата им – редови 6-цилиндрови. Двигателите
Ecotorq са собствена разработка на инженерите от Ford Otosan, като инвестицията за тях надхвърля 83 млн. евро.


Собствена предавателна кутия


Най-голямата изненада за новите влекачи е, че те ще бъдат оборудвани с нова предавателна кутия, която също ще е собствена разработка на Ford Trucks. Инвестицията за нея се оценява на почти 50 млн. евро. Официалният й дебют в гамата камиони ще е през 2020 г.  Решението за разработката на собствена предавателна кутия е стратегическо за Ford Otosan и същевременно е естествено логично развитие. Стратегическо, защото това прави фирмата независима от външни доставчици на основните компоненти на камионите й и ще й позволи най-доброто възможно напасване и съгласуването на работата им. Логично е, защото следва взетото преди години решение за разработката на собствени двигатели Ecotorq, които замениха FPT Cursor, монтирани преди това в камионите Ford Trucks.

Новата кутия ще е 12-степенна и ще има разработен съответния софтуер, за да позволява функции като адапативен круиз контрол (ACC) и прогнозируема смяна на предавките съобразно терена (PPC).
 

<< Обратно към новините