21. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2018. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Време е за платунинг

12.02.2018

Време е за платунинг

Настъпи времето за следващата стъпка от реализирането на проекта за движение на камиони в конвой, върху който работят MAN и DB Schenker.

[✕]

Началото бе поставено на 13 февруари. След официалния старт на реалната тестова фаза на проекта, камионите участващи в него вече се движат по изпитателен участък от магистрала А9. Това ще продължи няколко месеца през които ще се анализира възможността за практическо приложение. От MAN Truck & Bus предадоха камионите на DB Schenker, като на церемонията присъства и третия участник в проекта - Университетът по приложни науки във Френиус, който изследва как новата технология се отразява върху водачите на такъв тип камиони с фокус върху неврофизиологичното и психосоциалното въздействие върху тях.

В началото пътуванията са по 1-2 пъти седмично без товар между клоновете на DB Schenker в Мюнхен и Нюрнберг. На по-късен етап превозните средства ще бъдат натоварени и евентуално ще правят по няколко курса на ден. Избраният маршрут бе определен от бившия федерален министър на транспорта Александър Добринд. „Всички курсове ще се извършват с обучени професионални шофьори, а не с тестови водачи“, заяви Евалд Кайзер, главен оперативен директор на DB Schenker.

Партньорите по проекта проучват при какви условия движението в конвои има смисъл и как камионите ще се събират и разделят, съобразно натовареността на текущия трафик. Също така ще бъде интересно до каква степен графиците на камионите, операциите и логистичните центрове на DB Schenker и MAN трябва да бъдат адаптирани. В придружаващо изследване Университетът по приложни науки във Френиус ще изследва ефектите, които платунинга оказва върху шофьорите.

<< Обратно към новините