21. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2018. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Търг за Мездра - Ботевград през март

12.02.2018

Търг за Мездра - Ботевград през март

През март ще бъде обявен търг за изграждането на участъка Мездра - Ботевград (33 км), а през втората част на годината ще бъде наддаването за Видин - Ружинци (52 км).

[✕]

Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов в в сутрешния блок на БНТ.
Срокът за построяването на Мездра - Ботевград ще е около 2 години и половина, като в този участък ще има и 2 тунела. Отсечката от Видин до Ружинци ще бъде разделена на 3 части: Видин - Димово, обход на Димово и Димово - Ружинци. Целта е да се заобиколят големите населени места –Димово, Бела и Скомля. Трасето на новия път ще бъде с автомагистрален габарит с по две активни ленти и една аварийна в посока.
Председателят на УС на АПИ посочи, че се работи по подготовката и на останалите участъци от направлението - на обхода на Враца предстои допроектиране и строителство на още една лента за движение, отсечката между Враца и Мездра ще бъде рехабилитирана, а за Ружинци – Монтана предстои до края на годината или в началото на следващата да стартират процедурите за строителство и надзор. Заради обжалване на Доклада по ОВОС е блокирана работата по участъка между Враца и Монтана.
През последните години в пътната инфраструктура в област Видин са инвестирани над 50 млн. лв. Тази година ще бъдат ремонтирани 43 км от прохода „Петрохан“ от страната на Софийска област, с което ще се осигури по-бърза връзка със столицата. Ще се подобри и състоянието на пътя Лом - Видин, където е най-голямото свлачище в България, дълго почти 8 км.
Относно постъпилите две жалби по Доклада по ОВОС за АМ „Русе – Велико Търново“ инж. Атанасов подчерта, че избраният комбиниран вариант на трасе е най-балансираният и от екологична, и от икономическа гледна точка. Избягват се и най-хълмистите райони, за да може изграждането на трасето да е по-евтино, най-оптимално и най-бързо. Председателят на УС на АПИ каза, че в диалог с хората, подали жалбите, ще бъдат допълнително обсъдени преимуществата на трасето, връзката на Горна Оряховица с магистралата, за да не се бави работата по проекта.

<< Обратно към новините