Министър Московски: Свързаността във всичките й аспекти е изключително важна за Балканите
На Логистичната бизнес конференция министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията очерта три важни задачи по време на Българското председателство на Съвета на ЕС: транспортна свързаността на Западните Балкани, намаляване на цените на роуминга и изготвяне на законодателно предложение за защита на интересите на българските транспортни компании.
Транспортната свързаност на Западните Балкани е акцент на Българското председателство на Съвета на ЕС, който ще даде нова перспектива за развитието не само на района, но и на целия Европейски съюз. Включването на Коридор № 8 в Берлинския процес бе първата крачка в тази посока, а следващата е свързването на София и Скопие с магистрален път и железопътна линия. Осигуряването на необходимия финансов ресурс за цялостното изграждане на Коридор № 8 е от особена важност за нас, заяви на логистичния форум министър Московски.
Една от основните задачи по време на Българското Председателство ще е присъединяването на страните от Западните Балкани към Европейския съюз. България подготвя меморандум с правителствата на държавите от Западните Балкани за намаляването на цените на роуминга. „Свързаността във всичките ѝ форми е от изключителна важност за приобщаването на балканските държави към ЕС и ние ще работим тя да стане факт. Намаляването на цените на роуминга е важна стъпка в този процес“, коментира министърът. /p>
„В автомобилния сектор ще предприемем активни действия за намаляване на административната и финансова тежест на транспортните компании. При обсъждането на така наречения закон “Макрон” пред Съвета на министрите по социална политика в ЕС, частта, касаеща транспортния сектор, бе изцяло извадена. Ще защитим максимално интересите на българските компании, за да няма никаква тежест към тях - нито административна, нито финансова. Предстои да изготвим специално законодателно предложение за командироването и почивките на международните водачи и каботажната дейност“, съобщи Ивайло Московски. Той добави, че очаква сериозни дебати около идеята за забрана на шофьорите да ползват седмичната почивка на борда на превозните средства, както и предложените разпоредби за задължително връщане на водачите в държавите им, на всеки три седмици. „Предложените мерки засягат основно периферните страни на ЕС, в това число и България, и ще работим за приемането на прецизни и справедливи разпоредби на ниво Европейски съюз“, категоричен бе министърът.