През октомври ще бъде избран изпълнител за тол-системата

11.09.2017

През октомври ще бъде избран изпълнител за тол-системата

Очакваме през октомври да бъде избран изпълнител и през 2018 г. да довършим процедурата по въвеждане на тол-системата, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

[✕]

Министърът каза още в студиото на Нова телевизия, че не е забравено решението да бъде заведен иск срещу жалбоподателите, заради които България търпеше загуби в продължение на година и половина от невъвеждането на тол-таксите.

Превозните средства с тегло до 3,5 т ще останат на винетен режим, като електронни винетки ще заменят досегашните хартиени стикери, напомни министърът. Превозните средства, които са с тегло над 3.5 т. ще попаднат в обхвата на тол-системата. В тази категория попадат и големите автобуси, но за тях се предвиждат облекчения, тъй като те предоставят специален вид услуга. След въвеждането на тол-системата основната тежест ще бъде поета от големите камиони, подчерта министърът.

Във връзка с общественото обсъждане на трасето на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле министърът изтъкна, че изнасяне на едното платно източно от дефилето е най-сигурният и безопасен вариант от гледна точка на пътната безопасност за гражданите. Съществуващото трасе ще бъде разширено и рехабилитирано. Предвижда се да бъдат изправени виражите и тежките завои и ще бъдат поставени мантинели. Така трафикът ще се редуцира минимум с 40 до 50%, подчерта Нанков. Предвиждат се 5 пътни възела, които ще свързват двете платна на автомагистрала „Струма“ в района на Кресна и Симитли, съобщи още министърът и допълни, че са проектирани зони за отдих и търговия в рамките на общините, през които ще преминава трасето на т.нар. „Източен вариант“ на магистралата.

Той обясни, че вариантът за построяване на двете платна извън дефилето ще оскъпи построяването на магистралата с над 800 млн. лв. Построяването на две нови трасета ще изисква повече време, а това би могло и да навреди на местния бизнес и икономиката. „Забавянето с всеки ден на строителството на магистралата ни коства жертви“, изтъкна министърът.

Необходим е трети мост на река Дунав, който да свързва България с Румъния. Имаме насрочена среща на 3 октомври между двете правителства. Тогава ще обсъдим и детайлите на бъдещия проект. Логично е този мост да бъде над Русе, тъй като това е връзката между Европа, Санкт Петербург с Близкия изток и с Югоизточна Европа, коментира още Николай Нанков.

<< Обратно към новините