Новият Iveco Eurocargo е Камион на 2016 година

Новият Iveco Eurocargo е Камион на 2016 година
Пиер Лают - президент на марката Iveco и Джаненрико Грифини - председател на журито Международен камион на годината

Новият Iveco Eurocargo беше избран за Международен камион на 2016 година от група от 25 журналисти, представляващи 25 специализирани издания от цяла Европа, включително и България. Престижната награда беше връчена на Пиер Лают, президент за марката Iveco по време на гала вечеря в Търговската камара в Лион, Франция в деня на откриването на изложението Solutrans.

Новият Iveco Eurocargo беше избран за Международен камион на 2016 година от група от 25 журналисти, представляващи 25 специализирани издания от цяла Европа, включително и България. Престижната награда беше връчена на Пиер Лают, президент за марката Iveco по време на гала вечеря в Търговската камара в Лион, Франция в деня на откриването на изложението Solutrans.

Тазгодишното състезание за Камион на годината беше много оспорвано. Новият камион от средно тежката гама на италианския производител спечели наградата със 101 точки, следван плътно (с 97 точки) от строителната гама C&K на Renault Trucks. На трета позиция финишира новата строителна гама на Ford Trucks.
В съответствие с правилата на Международното жури Камион на годината наградата ITOY (International Truck Of the Year) се присъжда на камион, който е представен на пазара в предишните 12 месеца и който прави значителен принос към ефективността на автомобилния транспорт на базата на следните основни критерии: технически иновации, комфорт, безопасност, поведение на пътя, горивна ефективност, екологичност и общи разходи по време на притежаването на камиона (TCO - Total Cost of Ownership).



Дизайнът на кабината на новия Eurocargo подчертава фамилната близост с Iveco Daily, характеризира се с вписващи се в градската среда контури, които подчертават основната функция на този камион - многоточкова дистрибуция в градски условия. Интериорът на кабината е организиран като мултифункционален "офис на колела", особено с централната конзола, която предварително е подготвена да може да се интегрира със смартфони, таблети и GPS-базирани навигационни системи, както и с съвременни телематични решения. Последната характеристика се управлява от тъчскрийн дисплей, който предлага лесен за работа интерфейс за изпращане и приемане на съобщения, включване на системи за управление на парка и системи за подпомагане стила на каране на водача.



Журналистите от Международното жури Камион на годината имаха шанса да карат новия Eurocargo преди няколко месеца. Те оцениха новостите в силовата линия, включително и 4- и 6-цилиндровите двигатели само с SCR, които предлагат подобрено поведение на пътя, икономия на гориво, както и по-ниски емисии от въглероден диоксид. Това се отнася най-вече за двата нови 4-цилиндрови двигателя Tector 5 с мощности 160 и 190 к.с., специално проектирани за работа в града. Благодарение на новите бутала, новите инжектори и по-бързата реакция на новия турбокомпресор степента на сгъстяване е повишена и  въртящият момент е подобрен с 8% в типични градски условия на работа – тоест в диапазона малко над 1200 об./мин. Това води до повече пъргавост при ускорение и потегляне.

Наред с това новият Eurocargo предлага и други иновативни решения: "интелигентен вентилатор", използващ електромагнитен съединител, който изключва вентилатора, когато не е необходимо охлаждане, и масла с нисък вискозитет за двигатели и мостове, които намаляват триенето. Двигателното масло, което се препоръчва за новия Eurocargo, е PETRONAS Urania FE LS 5W-30.



За автоматизираните трансмисии Iveco въвежда нови специални функции: системата EcoSwitch, която задържа 6-та предавка по-дълго и ограничава превключването до 4-та предавка и при 12-степенните трансмисии функцията EcoRoll, която използва инерцията на автомобила при спускане.

Високо беше оценена и версията, работеща със сгъстен природен газ (CNG). С нейното представяне Iveco още днес дава отговор на бъдещи предизвикателства като например въвеждането на още по-строги ограничения за автомобилите с дизелови двигатели в големите европейски градове.

Председателят на журито Джаненрико Грифини обобщи вота на журито по следния начин: "Iveco представи нов камион от средно тежката гама, който вдига още по-високо летвата в този силно конкурентен сегмент, в който Iveco Eurocargo поставя еталони на пазара през последните 25 години."

Снежина Баджева
Член на международното жури Камион на годината


Всички носители на наградата Международен камион на годината:
1977 Seddon Atkinson 200
1978 MAN 280
1979 Volvo F7
1980 MAN 321
1981 Leyland T45
1982 Ford Cargo
1983 Renault G260/290
1984 Volvo F10
1985 Mercedes-Benz LN2
1986 Volvo FL Series
1987 MAN F90
1988 DAF 95
1989 Scania 3 Series
1990 Mercedes-Benz SK
1991 Renault AE Magnum
1992 Iveco Eurocargo
1993 Iveco EuroTech
1994 Volvo FH Series
1995 MAN F2000
1996 Scania 4 Series
1997 Mercedes-Benz Actros
1998 DAF 95XF
1999 Mercedes-Benz Atego
2000 Volvo FH Series
2001 MAN TG-A
2002 DAF LF
2003 Iveco Stralis
2004 Mercedes-Benz Actros
2005 Scania R Series
2006 MAN TGL
2007 DAF XF 105
2008 MAN TG Series
2009 Mercedes-Benz Actros
2010 Scania R Series
2011 Mercedes-Benz Atego
2012 Mercedes-Benz Actros
2013 Iveco Stralis
2014 Volvo FH
2015 Renault Range T
2016 Iveco Eurocargo

<< Обратно към новините