НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. ЛОГИСТИКА! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Новият VW Crafter – по-мощен и по-икономичен

сп. Ванове, 2011, Бр. 2
10.05.2011

Volkswagen Crafter е един от най-популярните модели в класа на 3,5-тонните ванове. С новите си двигатели той се прицелва в лидерската позиция в няколко ключови направления. Неговите високотехнологични 4-цилиндрови двигатели TDI се отличават със значително по-нисък разход на гориво и по-ниски експлоатационни разходи, които са постигнати в условията на подобрена динамика и увеличена товароносимост. Най-мощната нова модификация, оборудвана с двигател битурбо (познат от Amarok и Transporter), генерира максимален въртящ момент от 400 Н.м, който се разгръща по максимално ефективен начин.

 

[✕]

Volkswagen Crafter е един от най-популярните модели в класа на 3,5-тонните ванове. С новите си двигатели той се прицелва в лидерската позиция в няколко ключови направления. Неговите високотехнологични 4-цилиндрови двигатели TDI се отличават със значително по-нисък разход на гориво и по-ниски експлоатационни разходи, които са постигнати в условията на подобрена динамика и увеличена товароносимост. Най-мощната нова модификация, оборудвана с двигател битурбо (познат от Amarok и Transporter), генерира максимален въртящ момент от 400 Н.м, който се разгръща по максимално ефективен начин.

 

Визуално новият Crafter следва текущата дизайнерска линия на Volkswagen, като единствената промяна се състои в леко коригираната предна решетка. За сметка на това интериорът е значително освежен с помощта на нови по-износоустойчиви материали, променени прибори за управление и по-дребни детайли.
Най-големите промени обаче се крият под предния капак. Новото поколение мощни и икономични 4-цилиндрови турбодизелови двигатели с горивна уредба Common Rail и директно впръскване сменя досегашната гама 5-цилиндрови агрегати. По този начин новият Crafter не само достига нивото на най-добрите конкурентни модели по отношение на мощността и горивната ефективност, но дори поставя нови стандарти в много области.

До 3,4 л/100 км по-нисък разход 
Новият Crafter е на разположение с три различни нива на мощност – 109, 136 и 163 к.с. Всички те разчитат на двулитровия двигател TDI, продукт на модулното двигателостроене на Volkswagen, но специално пригоден към нуждите на Crafter. Най-маломощният вариант генерира точно толкова конски сили, колкото и 2,5-литровият му предшественик, като максималният въртящ момент се постига в по-широк диапазон от обороти – от 1500 до 2250 об/мин. Средният му разход на гориво е 7,9 л/100 км, което отговаря на емисии СО2 в рамките само на 208 г/км (спрямо съответно 9,8 л/100 км и 259 г/км при актуалния в момента двигател).
Модификацията със 136 к.с. предлага същата горивна икономичност, колкото и досегашната версия, с тази разлика, че въртящият є момент е по-висок (340 спрямо 300 Н.м) и е на разположение още при 1600 об/мин (спрямо 2000 об/мин). Най-мощният Crafter със 163 к.с. и 400 Н.м може да се похвали с двигател битурбо, познат от Amarok и Transporter. Именно той е и най-икономичният от трите мотора, изразходвайки само 7,2 л/100 км (195 г/км
емисии СО2) в комплект със системата Stop/Start, която е опция.
Внедряването на новите двигатели в серийно производство позволява постигането на по-хармоничен и по-икономичен стил на управление, като едновременно с това са подобрени и възможностите за бързо изпреварване, което е от особено голяма важност за активната безопасност. От средата на тази година те ще могат да се поръчват в комбинация с технологията BlueMotion (система Stop/Start + регенерация на акумулатора). Всички те покриват не само емисионните норми Евро-5, но и още по-строгия препоръчителен стандарт EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle).

До 10% повече полезен товар 
Олекотените нови двигатели и останалите технически подобрения допринасят за намаляването на собствената маса на Crafter, позволявайки увеличаването на товароносимостта му с до 10% – решаващ фактор при много от ежедневните транспортни дейности. Всеки от мощностните варианти може да се оборудва допълнително със силоотводни валове.

Подобрена антикорозионна защита
Новият Crafter ще се предлага в разнообразни варианти още от момента на лансирането си на пазара – като неостъклен фургон с три различни междуосия, четири дължини на каросерията и две височини на покрива, като комби за лични транспортни нужди, като пикап, единична и двойна шаси-кабини, удобни за монтаж на различни надстройки. Всички типове каросерии се отличават не само с визуално високо качество на сглобките, но и със старателна антикорозионна обработка (чрез единично или двойно галванизиране) на компонентите, изложени на риск от корозия.

Освежен интериор 
Едновременно с оптимизацията на гамата двигатели е променен и интериорът на новия Crafter. Той се характеризира със свежи нови материали и ново оформление на някои детайли, като се започне от скоростния лост и се стигне до подлакътниците, вградени в тапицерията на вратите. Приборите на таблото са по-четливи, а серийното оборудване включва индикатор за напомняне при нужда от превключване на предавките.
Новият Crafter ще се предлага със стандартната 2-годишна гаранция на Volkswagen, към която се добавя още една година удължена гаранция при пробег до 250 000 км. Цените за България ще станат ясни в началото на май.

 

              Най-важното за новия Crafter               
• Нови високотехнологични двигатели TDI Common Rail с по-висок въртящ момент, по-нисък разход на гориво и редуцирани с 33% емисии СО2
• Най-икономичната модификация изразходва само 7,2 л/100 км; 
• До 25% по-ниски експлоатационни разходи, поставящи нови стандарти в класа на големите ванове.

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините