Новото Iveco Eurocargo – по-икономично и по-комфортно

Новото Iveco Eurocargo – по-икономично и по-комфортно

В средата на септември Iveco представи на пазара новите си модели Eurocargo. При това подобренията в лидера на италианския производител в среднотежкия сегмент са не само във външния вид, а и в подобрения в двигателите и въвеждане на множество системи за безопасност.

В средата на септември Iveco представи на пазара новите си модели Eurocargo. При това подобренията в лидера на италианския производител в среднотежкия сегмент са не само във външния вид, а и в подобрения в двигателите и въвеждане на множество системи за безопасност.

В годината, в която Iveco празнува 40-ата си годишнина от създаването на марката, на пазара се появява и новото Eurocargo. Това се случва само две години след пускането на Евро 6 версията на този модел. Днес Iveco представя подобрения в едно превозно средство, което вече е било продадено на над половин милион клиенти в Европа, Африка, Близкия Изток, Австралия и Латинска Америка. А да подобриш един вече утвърден автомобил си е сериозно предизвикателство.

Новостите в Eurocargo са свързани с нов външен по-аеродинамичен вид, подобрения в двигателите и силовия тракт, нов двигател за природен газ, общо олекотяване на цялото превозно средство, въвеждане на множество системи за безопасност. Като краен резултат се е получил един ефективен, екологичен, маневрен и безопасен камион. Производителят му твърди, че разходът на гориво специално в условията на градска дистрибуция с чести спирания и тръгвания е подобрен с до 8%. Всъщност новото Eurocargo ще е камион, за който тепърва ще се говори, то е и един от претендентите за Камион на 2016 година.

Не е случаен и слоганът, с който Iveco промотира новия си модел - Камионът, който града обича. Пиер Лают, президент за марката Iveco, сподели: Новото Eurocargo е разработено специално за растящия сегмент на градската логистика. Затова се фокусирахме върху екологичните качества на този камион, за да отговаря той на изискванията за големите градове.

Двигатели и трансмисии
Ето какво веднага се набива на очи от бързото „кръгче“ из улиците на Торино с новото Eurocargo - комфорт при карането, маневреност, нов дизайн вътре в кабината, мултифункционален волан – както при Stralis. Зад волана сме на най-малкия модел – 7,5 тона, предавателният механизъм е ZF, 6-степенен, автоматизиран, а бутоните за неговото управление са вградени в арматурното табло. Има и други варианти на скоростни кутии – 12-степенна автоматизирана с функция Ecoroll, механични с 6 или 9 предавки, както и изцяло автоматични на Allison.

Изборът на задвижващ агрегат е също доста голям, което е логично, тъй като гамата обхваща от 7,5 до 19-тонни автомобили. Двигателите са Tector 5 – 4-цилиндрови, 4,5 л с 3 варианта на мощност и Tector 7 – 6-цилиндрови, 6,7 л с 4 вариант на мощност. Тази гама превозни средства е предназначена най-вече за градска дистрибуция и за комунални дейности, затова при създаването й Iveco си поставя като основен приоритет подобряването на производителността и намаляване на разхода на гориво. По тази причина двигателите са оптимизирани за работа в типичните условия на градската среда. Това се отнася най-вече за новите Tector 5 с мощности от 160 и 190 к.с. По двигателите има подобрения – нови бутала и благодарение на новия турбокомпресор коефициентът на компресия и съответно изходящия въртящ момент е увеличен при обороти под 1200. По този начин Eurocargo може да реагира доста по-динамично при ускоряване и спиране в градски условия. Според производителя точно тук се крие потенциалът за намаляване на разхода на гориво с до 8%.

Еконормите Евро 6 се постигат с технологията HI-SCR, която е гордост на италианския производител, и с пасивен филтър за твърдите частици (DPF). HI-SCR не променя горивния процес, тъй като работи само с въздух и не използва връщане на отработените газове. От тази гледна точка тази система е по-проста, надеждна и като цяло по-лека.

Двете нови функции – системата EcoSwitch, която задържа предавателния механизъм максимално дълго време на най-високата шеста предавка и ограничава превключването надолу, и функцията EcoRoll, която се възползва от инерцията при движение на камиона, намаляват разхода на гориво на Eurocargo и при извънградски пътища и по-далечни пътувания.

Системи за безопасност
Подобряването на безопасността е в центъра на обновяването на Eurocargo – като се започне с наличието на въздушна възглавница във волана и се продължи с всички останали възможни системи за подпомагане на водача. Системата за предупреждение при неочаквано напускане на лентата за движение е стандартно оборудване за всички модели.

Устройството за подобрен контрол на стабилността на превозното средство (Enhanced Vehicle Stability Control) вече също е стандартно за всички версии от 12 до 19 тона.  Новото Eurocargo има и Система за аварийно спиране (Advanced Emergency Braking System), съвместима с всички законови изисквания, които влизат в сила от ноември 2015. Благодарение на наличието на последните две системи новото Eurocargo може да се достави и със система за адаптивен круиз контрол, която може да поддържа постоянно разстояние от предното движещо се превозно средство.

Стандартна характеристика на новия модел са и LED дневни светлини, а при желание от страна на клиента Eurocargo може да се достави и с ксенонови фарове.

Новото Eurocargo ще се произвежда в завода в Бреша, където се произвеждат и всички негови предшественици от 1991 година насам. В това предприятие е концентриран целият производствен цикъл на Eurocargo. Неотдавна този завод е получил Silver Level сертификат по програмата World Class Manufacturing (WCM).

<< Обратно към новините

Галерия