На прага на 2014 г.

сп. Логистика, 2013, бр.10

Амбициозни очаквания и весело намигване към Дядо Коледа

Всяка година
по традиция сп. ЛОГИСТИКА пита
мениджъри на успешни компании за постигнатото през текущата година и очакванията им за следващата година. Ето 3-те въпроса:
1. С какво Ви изненада 2013 г.?
2. С какви нови проекти посрещате 2014 г.?
3. Какъв „Пазар 2014“ бихте си пожелали
от щедрия Дядо Коледа?

 

 

Мариета Григорова, управител на Гебрюдер Вайс ЕООД
Пожелавам си пазарът да е малко повече мислещ


Очаквах и бях подготвена за непредсказуема година и 2013-а изобщо не ме изненада. Беше си непредсказуема и много динамична. Грандиозни нови проекти се захващаха и също толкова грандиозно и бързо се забравяха, дългогодишни системи и схеми се преобръщаха наопаки (със съмнителен ефект), но и много нови възможности се откриваха. Бяхме нащрек и успяхме да уловим повечето от тях. С изненади или без – годината беше успешна за нас.
Посрещаме 2014 г. с големи и амбициозни проекти. Позволете ми да не ги споменавам сега – нека говорим за тях в новата година.
От щедрия Дядо Коледа бих си пожелала Пазар 2014 да е малко по-богат откъм проекти и възможности. Също бих си пожелала пазарът да е малко повече мислещ, малко повече осъзнат за нуждите и желанията си. Дали например е наистина жизненоважно всяка стока да пристигне начаса, или може да почака до утре? И колко гориво, отходни газове и други ще се спестят, ако се отложи доставката за утре сутрин? Да е осъзнат също така за това, че ако иска доставка начаса и суперкачество, то тези неща струват пари. Бих искала пазарът да е повече градивен и по-малко разрушителен.  


 


 

Калоян Стефанов, управляващ директор на DHL Freight за България и Македония
Очаквам динамичен пазар и приятни емоции


В развитието на нашата компания бих могъл да отлича няколко момента за 2013 г.:
❖ Увеличаването на бизнеса на експортно ориентираните компании, което е един добър сигнал за българската икономика въпреки слабия старт в началото на годината.
❖ Мотивираността и духът на младите служители, постъпили на работа през годината, както и умението и упоритостта на останалите колеги, „впрегнати“ в тяхното въвеждане да ги „произведат“ в следващите професионалисти на Ди Ейч Ел.
❖ За поредна година доверието, което спечелихме от страна на нашите клиенти и доставчици, ни позволи да направим следващата голяма крачка напред.
❖ Динамиката и бързите промени на пазара, най-вече проличали в последните месеци на годината, и способността ни светкавично да се адаптираме и да спечелим допълнителни ползи от това.
Посрещаме 2014 г. с проектите, които следват нашите цели в съответствие със стратегията ни за развитие през следващите години. Като един от лидерите в иновативните решения, фокусът върху създаването и подобряването на софтуерните ни продукти е част от нашите предимства в улесненото и опростено обслужване и комуникация с нашите клиенти. Успоредно с това ще въвеждаме и развиваме нови продукти в сфери, които към този момент не им е било времето. Това, разбира се, върви ръка за ръка с качеството – винаги разглеждаме въвеждането на всяко ново решение в контекста на качеството.
Това е и оценката на клиента за теб – клиентът предпочита сигурността, доставена при високо качество. Цената заема второ място като фактор при избора на доставчик. Това е и един от индикаторите при номинация на нашите подизпълнители – те също като нас залагат на постоянното обновяване на своите автопаркове в контекста на по-зелен и сигурен транспорт. Твърдо ще продължим пътя си напред с поглед, насочен не само в правенето на бизнес, но и в опазването на околната среда.
От Дядо Коледа очаквам да донесе динамичен, развиващ се с по-бързи темпове от досега пазар, изпълнен с приятни емоции. И си пожелавам да постигнем и задминем отново нашите предизвикателни цели.

 



кап. Диян Чекелов, основател и собственик на Стеора; Кремена Чекелова, управител на фирмата
Дано!


Тази година няма да успеем да постигнем резултатите от 2012 г. Мрачните перспективи пред българските черноморски пристанища в областта на контейнерните операции ни карат да се замислим и през 2014 г. да се подготвяме и откриваме клонове в Солун, Констанца, Ловеч, Плевен...
Ако Дядо Коледа ни чуе, искаме да знае, че за нас е важно и желано да намалее междуфирмената задлъжнялост, да се увеличи производството, произведеното да е конкурентоспособно, да го търсят по целия свят, да го купуват на добри цени, та покупателната способност на българите да се повишава.
И когато се увеличи потреблението на стоки от внос и от вът-решния пазар, тогава предвиждаме такъв транспорт и логистика, че само си викаме ДАНО!  

 



Галя Начева, мениджър отдел Продажби в ДБ Шенкер България
Пожелавам да има коректност и толерантност на пазара


Хубаво щеше да бъде, ако 2013 г. ни беше изненадала в положителен аспект, но за съжаление, това не се случи. В условията на трудна икономическа обстановка Шенкер ЕООД положи и продължава да полага максимални усилия за реализиране на фирмената стратегия и постигане на амбициозните цели, които си бяхме поставили за изминалите месеци, и можем да се похвалим с успех. 2013 г. ще остане в историята на DB Schenker и с 20-годишния юбилей в България, който беше отбелязан с голяма кампания по продажби, осигурила на клиентите ни промоционални условия за всички наши продукти и услуги.
През 2013 г. инвестирахме в подобряване на нашата инфраструктура в представителствата ни в страната, с което осигурихме за нашите клиенти силна национална мрежа, базирана на модерни логистични терминали и свързана с европейската мрежа на DB Schenker за сухопътен транспорт.
През 2014 г. ще продължим да развиваме тази мрежа, предлагайки цялото продуктово фолио на Шенкер и утвърждавайки се на българския пазар като предпочитан логистичен партньор. Едно от най-слабите места в бранша „Транспорт и логистика“ са иновациите и IT технологиите. Затова и нашият фокус ще бъде поставен върху подобрения в тази област: оптимизиране на процесите и развитие на е-услугите – eInvoice, ePricing, порталът MySchenkerLAND за проследяване на пратките и достъп на клиентите ни до транспортните документи в електронен вид. Ще работим и по проекта еBooking, който ще осигури възможност на нашите клиенти да позиционират заявките си за транспорт директно в нашата система. Продължаваме и с проектите за имплементиране на нов софтуер за сухопътния транспорт, за въздушен и морски транспорт, за продажбите и обслужването на клиентите. Ще продължим да инвестираме и в глобалния проект Green Logistics, за да изпълним ангажимента на DB Schenker към опазването на околната среда.
Във всеки пораснал човек живее едно малко дете – със своите мечти и желания, с вярата си в доброто и красивото. От щедрия Дядо Коледа си пожелавам една мирна и спокойна 2014 година. По отношение на пазара си пожелавам да има коректност и толерантност, които ще осигурят висок стандарт на продуктите в нашия бранш и ще гарантират качеството на услугите, което нашите клиенти изискват.  

 



Георги Купенов, управляващ директор на UNIVEG България
През 2014 г. ще финализираме важен проект


През 2013 г. работата ни нарасна толкова бързо, че от един логистичен център в началото на годината в момента дейността ни се разпростира в три склада, с четири температурни зони, на обща площ 14 000 кв. м. Раздвижването на пазара ни изненада приятно и ни даде възможност да развием не само площта, на която работим, но и услугите, които предоставяме на клиентите.
Най-мащабният ни проект за отиващата си година бе привличането за клиент на Унивег България ЕООД на една голяма търговска верига. Проектът все още не е изцяло приключен поради обема и сложността си и предизвикателството пред нас за 2014 г. е успешното му приключване.
От щедрия Дядо Коледа си пожелавам пазарът да се формира от правилото на трите Р-та: ръст на икономиката, ръст на доходите на населението и съответно ръст на покупателната способност. Ако това се случи, обемите на нашите клиенти ще продължават да се увеличават, както и нашата работа. Накратко, пожелавам си много здраве и много работа.

 

 



Валери Мектупчиян, изп. директор на СПИДИ
Смело планираме нови инвестиции


Не бих казал, че 2013 г. е изненадала Спиди. Напротив, очаквахме и успяхме да постигнем поредната успешна година – с голям ръст в продажбите и печалбата. Това се дължи на първо място на професионализма на мениджърския екип, както и на отговорността на служителите и на старанието на куриерите. Тяхната професионална работа е ключът към успеха на компанията. В бизнеса не бива да позволяваш обстоятелствата да те изненадват, а с екипа, с който разполага Спиди, това е невъзможно.
За 2014 г. имаме интересни идеи, някои от тях вече са в ход. През октомври 2013 г. представихме първите си 20 електромобила Renault Kangoo Zero Emission, които вече обслужват клиенти в централната градска част на София и щадят екологичната среда в столицата.
Друга наша стъпка в посока опазване на околната среда е смяната на материалите, от които се произвеждат опаковките – те вече са от материали, които се разграждат на 100%.
Отличните финансови резултати на Спиди през последните няколко години ни дадоха възможност да гледаме смело към нови инвестиции и да повишим социалната ангажираност в различни сфери. Със сигурност и през 2014 г. ще продължим разработването на успешния проект Speedy Parcel Shop, ще инвестираме в екологичните си проекти, ще подкрепяме различни младежки образователни и спортни дейности.
Не е тайна, че имаме амбиции за още по-голямо разрастване, в това число и за излизане на нови пазари в съседни държави. Това обаче е решение, което ще вземем след детайлен анализ на потенциалните възможности и рискове. От Дядо Коледа си пожелавам единствено здраве за целия екип, другото сме доказали, че го можем и със собствени усилия. 

 

 

Снежина Казакова, управител на Ди Ейч Ел Експрес България
Мечтая си за по-голям пазарен дял и повече свободно време


Много приятно ни изненада 2013 г.  – постигнахме доста по-висок ръст на печалбата и приходите от планирания поради много добри изяви на нашите търговци. Когато имаш добри кад-ри, отличните резултати са винаги планирани и очаквани. Но когато надхвърлят очакванията ти, знаеш, че имаш отлични професионалисти и това те кара да се гордееш с тях.
Годината ни зарадва и с една престижна за Ди Ейч Ел Експрес България награда – заехме трето място в класацията „Най-добър работодател за 2013 г.“, направена след традиционното проучване на консултантската компания Aon Hewitt. Нашата компания  се бори и за титлата „Национален финалист на публиката“ в тазгодишните Европейски бизнес награди, спонсорирани от RSM International.
Новите ни проекти за 2014 г. са пряко свързани с подобрената организация на работа с цел постигане на максимална ефективност и оптимизация на разходите.
Важното за нашите клиенти е, че ще подобрим отново нивото на обслужване, както и индивидуализираните предложения за тях.
Дядо Коледа, за нас е важно да вземем още „малко“ пазарен дял, да получим нови автомобили и най-съвременна техника, както и повече клиенти да могат да се възползват от високото качество, което предлагаме.
В личен план най-искрено бих те помолила да ми донесеш повече свободно време, за да мога и аз, като много мои колеги, да ходя по-често на изложения, конференции, коктейли и събирания! Кой не си мечтае за това?  

 



Светлин Пешев, изпълнителен директор на WTO
Очакваме стартирането на ново партньорство


За мен 2013 г. беше свързана с промяна на местоработата, среща с нов екип и изправяне пред нови предизвикателства. В днешно време за много хора това не е кой знае каква промяна и може би е редно да спомена, че не ми се беше случвало през последните 15 години и беше съчетано със завръщане от Италия, където прекарах заедно със семейството си последните 5 години. В момента се чувствам зареден с енергия и напълно готов за всички нови предизвикателства, свързани с тази промяна.
В корпоративен план мениджмънтът на Уърлд Транспорт Оувърсийз България очаква стартирането на важно за нас партньорство с водеща световна компания в нашия отрасъл, както и завършване на интеграцията на новата ни ERP система с наши основни доставчици. През 2014 г. планираме също да започнем работа по откриването на ново представителство в Албания, като по този начин ще си осигурим пълно регионално покритие. Със сигурност ни чакат и още изненади, но не мога да кажа повече на този етап.
Нашият отрасъл е функция на световната икономика и съответно както кризата, така и възстановяването идват първо при нас и после се усещат нататък по веригата.
На този етап специалистите (а може би и Дядо Коледа?) прогнозират леко подобряване на пазара през 2014 г. както в световен мащаб, така и в частност в Европа и това не може да не ни радва. За нас 2013 г. може да се нарече успешна година, така че трябва само да си пожелаем да сме живи и здрави и да продължаваме все така.
Използвам случая чрез сп. ЛОГИСТИКА да пожелая много здраве и успехи както в личен, така и в корпоративен план на моите колеги, на клиентите и партньорите на фирмата, както и на вашите читатели.

 



Владимир Гюрджиев, мениджър Индустриални и логистични площи във Forton
Дядо Коледа да се стегне…


Като че ли стандартният отговор на първия ви въпрос е най-приложим: годината бе трудна, но в последните месеци има индикации за подобряване на бизнес климата. След оптимистичния край на 2012 г. имахме сериозни основания да вярваме, че 2013 г. ще донесе много работа и нови проекти на индустриалния пазар в България. Работехме над няколко големи проекта с чуждестранни компании на етап „избрахме България – сега да намерим имот, хора и да започваме …“, но уви, политическият живот в страната сложи тези проекти на трупчета още през февруари. Ситуацията се влоши през май и лятото традиционно бе доста изпразнено от активност. Въпреки това мога да кажа, че първите признаци на инвестиционно раздвижване се появиха още през септември. В момента работим върху интересни запитвания, и то най-вече от местни компании.
Аз продължавам да вярвам, че близкото бъдеще ще бъде доминирано от проекти в сектора на леките производства. Проектите на бюрото ми са доста разнообразни: шивашка фабрика за 500 души, площи за производство на резервни части, високостелажен склад за покупка, темпериран склад за фармацевтични продукти. В момента много активно работим и по продажбата на парцели.
Колкото до Дядо Коледа, искам той да се стегне и да приеме адекватни мерки за привличане на външни инвестиции, защото Феята на зъбчетата на Запад и Великденският заек на Север работят много в тази насока. Ние не можем да се конкурираме само с ниски данъци и още по-ниски заплати – в това няма дългосрочен и устойчив модел на развитие. Много може да се направи в тази насока и въпреки че вицепремиерът Даниела Бобева наскоро призна, че държавата няма пари да стимулира големите инвеститори, аз смятам, че има и алтернативи на това да даваш. Например да не вземаш/събираш (било то данъци или осигуровки). Индустриалните зони следва да предлагат преференциални цени на тока, газта и т.н. Това особено важи за региони с висока безработица и почти нулеви инвестиции в индустрия (например Видин, Враца, Монтана).
Изграждането на нови инфраструктурни проекти с национално значение следва да бъде стратегически обмисляно и съгласувано с нуждите на бизнеса. За подобряване на инфраструктурата в регионите голяма и положителна роля би изиграло нарастването на дела на публично-частните партньорства в нови проекти. При тези проекти „прозрачност“ е ключовата дума, която би елиминирала негативното усещане за това, как „се случват“ тръжните процедури.

 



Ростислав Псота, маркетинг директор за Централна и Източна Европа на Federal-Mogul
Ще подкрепяме партньорите си, за да стават все по-успешни


През 2013 година значително се увеличи дистрибуторската активност към регионалните ни партньори и това ни изненада приятно.
През 2014 г. главният фокус на нашата дейност ще бъде да поддържаме активността на пазара и да подкрепяме партньорите, за да им помогнем да стават все по-успешни.
Имайки предвид дотук изброеното, най-добрият подарък от Дядо Коледа за мен би бил да ми „запази“ целия регионален пазар.  

 

 

 




Минко Борджуков, управител на Бългериън Пропърти Девелъпмънтс,
фирмата инвеститор в Логистичен парк Русе и Логистичен парк Варна


Очаквайте от нас нови проекти и нови логистични решения


По принцип ние сме консервативни в очакванията си и поради тази причина 2013 г. ни донесе повече положителни изненади. Оценявайки текущата ситуация в България, бихме казали, че и тази година се справяме много добре и запазихме лидерските си позиции като собственик, оператор и инвеститор в областта на индустриалните имоти в страната.
По отношение на вече утвърдените проекти продължаваме да поддържаме над 90% постоянна заетост на складовите и офисните площи в Логистичен парк Варна и базата ни в София. Наред с това успяхме да развием Логистичен парк Русе с няколко големи нови наематели и други клиенти, които обслужваме, като вече приближаваме пълното използване на капацитета на сградата.
Наред с изграждането и отдаването на логистични площи, развих-ме предлаганите логистични услуги, с които даваме възможност на клиентите си да поддържат висока целогодишна заетост и да оптимизират пространствата си, като същевременно им предоставяме буферни зони в пиковите моменти.
И не на последно място, инвестирахме в развитието на екипа в областта на управлението на собствеността, като въведохме стандартите на IREM, стремейки се да осигурим по-качествена услуга.
През 2014 г. започваме с добре забравените или забавените стари проекти. Ние сме един от малкото инвеститори, които разполагат с много парцели на отлични локации в страната.
През 2013 г. положихме основите на два проекта, които предстоят да бъдат реализирани през 2014 г. Проектът в Плевен по същността си е built-to-suit решение за компания, производител на автомобилни части. Намерението на фирмата е да изнесе в България част от производството си на кабелни системи за оборудване на автомобили. Вторият проект – Sofia Ring Logistics Park, предлагащ складови и офис помещения, ще стартира в началото на 2014 г.
Производствените и логистичните площи в Плевен ще се развиват на притежаван от нас терен в квартал Сторгозия. Built-to-suit проектът е за немска компания, водещ световен експерт в окомплектоването на кабелни системи за автомобилното производство. На първия етап ще построим производствени площи, които възлизат на около 5300 кв. м. Очаква се да бъдат открити нови 500 работни места, като след реализацията на втория етап през 2015 г. се очаква техният брой да надмине 1000. Наред с това, за наши традиционни клиенти ще предоставим допълнително над 3000 кв. м складови, офисни и търговски площи с вече познатото качество и обслужване.
В София стартираме Логистичен парк София Ринг. Това е модерен комплекс от складови, офис и търговски площи. Намира се на първа линия на Околовръстния път на София, в района на с. Кривина. Комплексът е разположен на стратегическо място – между автомагистралите Хемус и Тракия и в близост до Летище София. Логистичен парк София Ринг ще разполага с изцяло изградена инфраструктура, включваща изпълнен локал за директен достъп от Околовръстния път, обособени зони за паркиране, тревни площи и собствен трафопост.
Концепцията „всичко под един покрив в логистиката“ намира цялостното си изражение в Логистичен парк София Ринг. Проектът е планиран да отговори на изискванията на наемателите за функционални складови съоръжения, ефективно управление на стоки и приятна работна среда.
Комплексът се състои от две главни секции: едната със складови площи, а другата – с офиси и търговски площи, съответно 8470 кв. м и 1270 кв. м с обща разгърната застроена площ от 9740 кв. м. Сградата е разположена на терен с площ 19 650 кв. м, конструкцията й е метална с максимална височина в складовата част 10,50 м.
Освен отдаване под наем на офиси, складове и търговски площи паркът предлага логистично обслужване при гъвкави ценови условия. Логистичното обслужване включва:
❖ складиране на палетомясто на ден;
❖ управление на наличности;
❖ подготовка на поръчки;
❖ услуги по складирането.
Open-Space разпределението на пространството в комплекса предоставя голямо разнообразие на различни по вид и големина офис помещения. Възможно е и наемането на цял офис етаж и гъвкаво моделиране на пространството му в зависимост от нуждите на конкретния наемател.
В Логистичен Парк Варна предвиждаме проектиране и изграждане на нови 3500 кв. м складове, офиси и шоурум, като така ще предоставим 2 нови типа площи – търговски площи на лицето на улица „Перла“ и хладилни камери с различни размери и температурен режим.
Наред с тези проекти, планираме да продължим да разглеждаме нови принципно интересни за нас локации, като Пловдив и Бургас, както и да развиваме потенциала на екипа ни така, че да подобряваме качеството на обслужване и да бъдем подготвени за новите предизвикателства.
Ние сме свикнали да работим, а не да очакваме подаръци, но ако трябва да си пожелаем нещо от щедрия Дядо Коледа, то ще се опрем на дългосрочната си стратегия. Затова много бихме искали да има растеж на базата на нови чуждестранни инвестиции и трайно увеличение на производството и износа, които след време ще генерират увеличено вътрешно потребление и нов растеж. Вярваме, че ситуацията в Европа и несигурността в Северна Африка са предпоставка все повече компании да потърсят възможност за аутсорсинг в България и при адекватна политика на централната и местната власт значителна част от проектите могат да се реализират.
На „Пазар 2014“ си пожелаваме да бъдем само 1% по-добри от останалите. На нашите партньори пожелаваме здраве, по-голям ръст на продажбите и успешна реализация на продуктите и услугите им

 



Таня Башева, директор Продажби в Арамекс България
Дядо Коледа, чел ли си „Мечо Пух“?


Състоянието на куриерските услуги показва ясно дали има раздвижване в икономиката на страната, или не. За 2013 г. можем да отбележим, че ни изненада приятно с по-големите продажби и с ръст на броя на клиентите, което ясно говори за подобряване на икономическия климат и за увеличение на пазарния ни дял. За да успееш на пазара на транспортните услуги, трябва винаги да си с една идея напред и да внедряваш нови продукти и услуги в определени етапи от фирменото развитие. Нашата цел за 2014 г. е разработването на продукта Biocare.
Дядо Коледа, писмото ми до теб е кратко: колкото повече, толкова повече! Нали така е казал Мечо Пух?

Богиня Матеева

<< Обратно към новините